Saturday 31 March 2012

Wall Architecture of Tadao Ando

Wall Architecture of Tadao Ando

အေဆာက္အအံုေတြရ႕ဲ နံရံေတြဟာ ကၽြႏု္ပ္တုိ႕ရ႕ဲ လွုပ္ရွားမူေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ့ အရာပါ၊

ကၽြႏု္ပ္တို႕ကို လမ္းညႊန္တယ္၊ ဟန္႕တားတယ္၊ ကၽြႏု္ပ္တို႕ရ႕ဲ ဆက္ႏြယ္မူေတြကို လႊမ္းမိုးထားတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကၽြႏု္ပ္တို႕ကို ညႊန္ၾကားတယ္၊ ပိုင္းျခားတယ္၊ တဖန္ ေပါင္းစညး္ေပးႏိုင္ပါတယ္၊

အဲဒီလို အခ်က္ေတြ ပါ၀င္တတ္တဲ့ အေဆာက္အအံုရ႕ဲ နံရံေတြကို ႏူးည့ံသိမ္ေမြ႕တဲ့ ခိုလွဳံရာျဖစ္ေအာင္ တနည္း အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ တတ္ႏိုင္စြမ္းတဲ့ ဗိသုကာေတြထဲမွာ ဂ်ပန္ဗိသုကာ တာဒါအိုအင္ဒို (Tadao Ando)ဟာ ထင္ရွားပါတယ္၊ 

အင္ဒိုဟာ မာေက်ာေသာ အသြင္ရွိတတ္တဲ့ နံရံေတြနဲ႕ ဗိသုကာလက္ရာမ်ားစြာကို ဖန္တီးခဲ့တယ္၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ အေထာက္အကူမပါတဲ့ နံရံေတြ (Freestanding Walls) နဲ႕ ေနခ်င္စဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြကို ဖဲြ႕စည္းတယ္၊ ေကာင္းကင္ကို ပါးပါးလႊာလႊာလွီးျဖတ္ထားၿပီး ေရနဲ႕ သဘာ၀အလင္းေရာင္ေတြကို ေနထိုင္အသံုးျပဳရာ ေနရာ (Space)ေတြကို နံရံေတြနဲ႕ အႏုပညာေျမာက္ေအာင္ လွလွပပ ဖန္တီးတင္ျပႏိုင္သူ တစ္ဦးပါ၊ ကမာၻေျမထုၾကီးရ႕ဲ သဘာ၀အႏွစ္သာရေတြကို နံရံေတြနဲ႕ ခ်ဳံခ်လိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲတဲ့၊ 

အင္ဒိုရ႕ဲ ဗိသုကာလက္ရာအမ်ားစုကို နံရံဗိသုကာလက္ရာလို႕ ေျပာလို႕ရပါတယ္၊ ဟိုကိုင္းဒိုးမွာရွိတဲ့ Church on the water အေဆာက္အအံုမွာဆိုရင္ နံရံခ်ည္းသက္သက္ေတြက သဘာ၀ေျမခင္းကို ေဘာင္ခတ္ဖဲြ႕စည္းထားတာမ်ိဳး၊

Church on the Water


အိုဆာကာမွာရွိတဲ့ Church of the light မွာဆိုရင္ ေတာင့္ျဖတ္နံရံတခုက ကြန္ကရစ္ကုဗတံုးသ႑ာန္ကို ထိုးေဖာက္ေနတာမ်ိဳး၊



Church of the Light


နာအိုရွီးမားမွာရွိတဲ့ Chichu Art Museum မွာေတာ့ အလ်ားလိုက္ ထက္ျခမ္းထားတဲ့ နံရံေတြက အတြင္းက Courtyard ကို ၀န္းပတ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္၊

Chichu Art Museum




 
အင္ဒိုဟာ ကြန္ကရစ္ကို အထူးသျဖင့္ ကြန္ကရစ္နံရံေတြကို အသံုးျပဳၿပီး ဗိသုကာလက္ရာေတြကို ဖန္တီးတယ္၊ သူ႕ရ႕ဲ လက္ရာေတြဟာ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္း အမ်ိဳးအမည္အနည္းငယ္နဲ႕သာ သံုးၿပီး အဲဒီ ပစၥည္းေတြကို သဘာ၀အတိုင္း အသံုးျပဳတာကို ေတြ႕ရပါတယ္၊ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္တိုင္း သူငယ္ငယ္က ကၽြမ္း၀င္ခဲ့တဲ့ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ အေဆာက္အအံုေတြမွာ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ သဘာ၀ ဗိသုကာလက္ရာေတြကို အၿမဲ ႏွလံုးသြင္းတယ္၊  

လူအမ်ား ရင္းႏွီးၿပီး ထိေတြ႕ အသံုးျပဳႏိုင္တဲ့ ၾကမ္းခင္း၊ တံခါးနဲ႕ ပရိေဘာဂေတြကို သဘာ၀ပစၥည္းေတြ ျဖစ္တဲ့ သစ္သားေတြကို အသံုးျပဳပါတယ္၊ အင္ဒိုရ႕ဲ တန္ဆာမဆင္ထားတဲ့ နံရံေတြဟာ အျပင္ပန္းက ၾကည့္ရင္ ေလးလံေသာ အသြင္အျပင္ကို ေဆာင္တယ္၊ (ေႏြးေထြးမူ မရွိသလိုေတာင္ ထင္ရပါတယ္)၊

အင္ဒိုရ႕ဲ အေစာပိုင္းလက္ရာေတြဟာ ကြန္ကရစ္ပံုးသ႑ာန္ေတြသာ ျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ေနာက္ပိုင္းက်လာေတာ့ နံရံေတြဟာ ေျပျပစ္လာတယ္၊ ကုဗတံုးပံုေတြကို ေတာင့္အနားေတြမွာ အလင္းေရာင္၀င္ေစတဲ့ အဖြင့္မ်ိဳးေတြ ေပးလာတယ္၊ ရုိးရွင္းတဲ့ ၾတီၾသေမၾတီတည္ေဆာက္မူေတြကေန သဘာ၀နဲ႕ သဘာ၀အလင္းေရာင္ေတြကို အသြင္ေျပာင္းထားတဲ့ အလင္းေတြနဲ႕ Space ဖဲြ႕စည္းထားမူမွာ ေရာယွက္ လာေစတယ္၊Kidosaki House မွာဆိုရင္ သူ႕ရဲ႕ ေမွးမွိန္စြာ ေတာက္ပတဲ့ နံရံေတြဟာ Space ေတြကို လွလွပပျဖစ္ေအာင္ ဖဲြ႕စည္းေပးပါတယ္၊ 

အင္ဒိုဟာ အသံုးျပဳမူ (Function) အလိုက္ Space ေတြကို မဖဲြ႕စည္းပါဘူး၊ ဗိသုကာပညာနဲ႕ နံရံေတြကိုအသံုးျပဳၿပီး ႏူးည့ံတဲ့ ခိုလွဳံရာျဖစ္ေအာင္ သက္ေတာင့္သက္သာ ေနထိုင္အသံုးျပဳလို႕ ရေစေအာင္ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ပါတယ္၊ မာေက်ာတဲ့နံရံေတြနဲ႕ ေပ်ာ့ေျပာင္းတဲ့ Space ေတြ ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးတယ္၊ ထိေတြ႕ႏိုင္ေသာ၊ ေနခ်င္စရာေကာင္းေသာ ေနရာျဖစ္ေအာင္ ဂရုတစိုက္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ေလ့ရွိပါတယ္၊ အင္ဒိုရ႕ဲ အေထာက္အကူမဲ့ နံရံေတြဟာ ပန္းခ်ီေရးဆဲြထားတဲ့ ျပင္ညီလိုပါပဲ လို႕ ေျပာၾကပါတယ္၊
Kidosaki House


ေရးသားသူ။ ။ ဗိသုကာ ႏွစ္

No comments:

Post a Comment