ဒုတိယႏွစ္
ဗိသုကာေက်ာင္းသူ
“ဘာျဖစ္လို႕
ဗိသုကာဘာသာကို ေရြးခဲ့သလဲ”
အဲဒီေမးခြန္းေတာ့
ဘယ္ေတာ့မွ မေမးနဲ႕ေနာ္၊ တိက်တဲ့အေျဖကို မရွိဘူး၊ ဒုတိယႏွစ္မွာ ဓာတုေဗဒဆက္ၿပီး သင္စရာမလိုေတာ့ဘူး
လို႕ဆိုရင္ ဒါက ဆင္ေျခတခုသာျဖစ္လိမ့္မယ္၊ ပထမႏွစ္မွာ ဂုဏ္ထူးရေအာင္ ေျဖခဲ့သားပဲ၊ အီေကြးရွင္းေတြကို
လက္နဲ႕ခ်ေရးၿပီး က်က္ရလြန္းလို႕ ေညာင္းသြားတဲ့ လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြကို အခန္းေဖာ္ “မာမာ“
က ႏွိပ္ေပးယူရတဲ့အထိ။
သူမမွာ ဗိသုကာပညာနဲ႕
ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ခံအသိုင္းအ၀ိုင္းလည္းမရွိဘူး၊ ေလးနက္အဓိပၸါယ္ရွိလွတဲ့ ဗိသုကာပညာဆိုတာကို
အဲဒီတုန္းက တကယ္မသိခဲ့ပါဘူး။
သူမက ခံစားခ်က္ကို
ဦးစားေပးတဲ့သူ၊ စိတ္ကူးယဥ္ေၾကာမွာ ေမ်ာခ်င္ေနတဲ့သူ၊ အေတြးေတြနဲ႕သာ အရာရာကို အေကာင္အထည္
ေဖာ္ခ်င္ေနသူ၊ ေရြးခ်ယ္စရာ ၿမိဳ႕ျပ၊ အီလက္ထေရာနစ္ဘာသာေတြကို ေတြးၾကည့္ေတာ့ လူေတြအမ်ားၾကီး၊
လက္ေတြ႕က်မွျဖစ္မယ္လို႕ ထင္ရတဲ့ အဲဒီဘာသာေတြကို သူမ မယူခ်င္၊ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္ေတြးမိခဲ့တာကို
ေျပာျပရရင္ လူေတြအမ်ားၾကီးမွာ သူမ မထင္မရွားေတာ့ မျဖစ္ခ်င္၊ သူမသည္ တိုးေပါက္ႏိုင္မွာ
မဟုတ္၊ ဗိသုကာဘာသာကို အနည္းငယ္ ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ သူမႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ကူးမ်ားကို ျဖန္႕က်က္ႏိုင္ခြင့္ရိွျခင္း၊
လူအနည္းငယ္ကိုသာ ဂရုတစိုက္သင္ၾကားေပးျခင္း၊ က်က္မွတ္ရမယ့္ ဘာသာေတြ မမ်ားျခင္း၊
(Design Studio) စတူဒီယိုဟု ေခၚတြင္သတ္မွတ္ေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ပံုဆဲြႏိုင္ခြင့္၊
အဲဒီအခ်က္ေတြနဲ႕ သူမ ဆံုးျဖတ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့လိုက္ပါတယ္။
အႏုပညာႏွင့္သိပၸံပညာေပါင္းစပ္ထားတဲ့
ဗိသုကာပညာသင္ခန္းစာေတြကို သူမ အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒုတိယႏွစ္မွာ
ပထမအစပိုင္းမွာ သင္ယူရတဲ့ ဗိသုကာဘာသာေတြက သိပ္မခက္လွေသးဘူး၊ ပန္းခ်ီပညာအစလိုပဲ ခဲနဲ႕
ေရးျခစ္တတ္ေအာင္ ဆဲြရတဲ့ဘာသာ၊ ပံုဆဲြကိရိယာေတြနဲ႕ အေျခခံပံုဆဲြနည္းကို တိတိက်က် ဆဲြရတဲ့ဘာသာ၊
ၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္းအေတြးေတြကို ေတြးေတာတတ္ဖို႕ သင္ရတဲ့အေျခခံဒီဇိုင္းပညာ၊ ပထမနဲ႕ဒုတိယဘာသာေတြက
စိတ္ရွည္ရွည္ထားၿပီး စနစ္တက် ေရးဆဲြရင္ ျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ အေျခခံဒီဇိုင္းပညာကေတာ့ ေလးနက္လွတယ္၊
အဲဒီဘာသာကို ဆရာမၾကီး ေဒၚမင္းသက္မြန္သင္ေပးခဲ့တယ္၊ သင္ေနတဲ့ အခ်ိန္တုန္းကေတာ့ ဆရာမၾကီးရ႕ဲ
အာေဘာ္မွာ စီးေမ်ာသြားခဲ့ေပမယ့္ အတန္းၿပီးသြားရင္ ေခါင္းေတြ မူးေနာက္က်န္ခဲ့တယ္၊ တစ္ပတ္မွ
တစ္ခါပံုေတြကို (project) တစ္ခုအေနနဲ႕ တင္ရတာဆိုေတာ့ ဆရာမၾကီးေပးတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ဘယ္လို
ပံုေဖာ္ရရင္ ေကာင္းမလဲလို႕ စဥ္းစားရင္း တစ္ပတ္လံုးလံုး အဲဒီအာရုံက ေနရာယူထားၿပီေလ၊
ပံုေတြကို တင္ၿပီးတာနဲ႕ ဆရာမၾကီးကလည္း အိုင္ဒီယာမွန္ရင္မွန္သလုိ အမွတ္ေတြကို အရမ္းေပးေတာ့
ပင္ပန္းရက်ိဳးနပ္ပါတယ္။
ဒုတိယႏွစ္ရ႕ဲ
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အေဆာက္အအံုလို႕ ေခၚတြင္ႏိုင္တဲ့ ပေရာ့ဂ်က္ေတြ စလုပ္ရၿပီ၊ ပထမတခုက
(sun shelter) တဲ့၊ ေနရိပ္ရမယ့္ အကာအရံေလးတခု၊ ေနရာက ေက်ာင္း၀င္းထဲမွာတဲ့၊ ဘယ္ေနရာမွာ
တည္ေဆာက္ေပးရင္ ျဖစ္မလဲလို႕လဲ စဥ္းစားေပးရမယ္တဲ့၊ တင္နီနီကို ၊ တင္မာေဆြ၊ ဇင္မင္း စတဲ့
သူငယ္ခ်င္းေတြကို လိုက္ေမးရတယ္၊ “ေက်ာင္းနဲ႕ အေဆာင္ၾကားမွာ ခဏနားဖို႕ နင္တို႕ ဘယ္ေနရာမွာ
အရိပ္လိုအပ္မလဲ..ဟင္” လို႕ (survey) လုပ္ရေသးတယ္၊ ဗိသုကာေမဂ်ာသူငယ္ခ်င္းရ႕ဲ အရိပ္ကို
အဲဒီကစၿပီး သူတို႕ေတြခံယူေနရၿပီ၊ (Sun shelter ) ဒီဇိုင္းကို ေက်ာင္းရ႕ဲ A1, A2 ေဆးေပးခန္း၊
စာတိုက္ေတြနားက ေျမကြက္လပ္ေလးမွာ သူမလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီပေရာ့ဂ်က္ကို
ဆရာေတြအားလံုးေရွ႕မွာ ဒီဇိုင္းအေတြးအေခၚေတြ၊ ေရးဆဲြထားတာေတြကို တင္ျပရတာပါ၊ Jury ရွိတယ္ဆိုရင္
သူငယ္ခ်င္းေတြက သူမကို သနားေနၾကၿပီ၊ မတင္ခင္ သံုးရက္ေလာက္မွာ မအိပ္မေန ေရးဆဲြရတာမို႕ေလ၊
ဒါေပမယ့္
ဒီဇိုင္းပေရာ့ဂ်က္တခုၿပီးသြားလို႕ ရလိုက္တဲ့ ပီတိကေတာ့ ဗိသုကာေက်ာင္းသူမွသာ ခံစားသိပါလိမ့္မယ္။
ေရးသားသူ။
။ ဗိသုကာ ႏွစ္
No comments:
Post a Comment