Saturday 31 March 2012

The Geometry of the Sky

The Geometry of the Sky

(Times I & II, Commercial Complex, Tadao Ando)

သဘာ၀၊ အထူးသျဖင့္ မိုးေကာင္းကင္ (Sky) ဟာ ဗိသုကာ တာဒါအိုအန္ဒို (Tadao Ando) ရ႕ဲ ဗိသုကာလက္ရာေတြမွာ အဓိကက်တဲ့ က႑ကပါ၀င္တယ္၊“ဗိသုကာလက္ရာေတြရ႕ဲ အေျခခံက်တဲ့ သေဘာသဘာ၀ျဖစ္တဲ့ ပိတ္ထားတဲ့ေနရာ(Closed-off Box) ဆိုတာကို ေရွာင္လဲြဖို႕ဆိုရင္ ဗိသုကာလက္ရာအတြင္းခန္းေတြကို သက္ေရာက္မူေပးႏိုင္တဲ့ ေကာင္းကင္ကိုပဲ သဘာ၀အစိပ္အပိုင္းအျဖစ္ အားကိုးရမွာပဲ” လို႕ အန္ဒိုက ထုတ္ႏုပ္ေျပာဆိုခဲ့ဖူးတယ္၊ 

ဒါေၾကာင့္ သူ႕ရ႕ဲ လက္ရာေတြမွာ မိုးေကာင္းကင္ဟာ အေရးပါလွတ့ဲ အစိပ္အပိုင္းျဖစ္တယ္၊ ေကာင္းကင္ၾကီးက သီခ်င္းအျဖစ္ေပါက္ကဲြထြက္ရင္ အေဆာက္အအံုတခုလံုးက သီခ်င္းသီဆိုၾကသလိုပဲလို႕ ကဗ်ာဆန္ဆန္ ဆိုႏိုင္တယ္၊ 

ဗိသုကာ တာဒါအို အန္ဒိုဟာ လူေနအိမ္ျဖင့္ျဖင့္၊ စီးပြားေရးအေဆာက္အအံု ဒါမွမဟုတ္ ရုံးအေဆာက္အအံုျဖင့္ျဖင့္ ေကာင္းကင္ၾကီးကို ဘယ္လို ေဘာင္ခတ္ထည့္သြင္းရမယ္ဆိုတာ အၿမဲဦးတည္စဥ္းစားသူပါ၊ သံုးဖက္ျမင္ထုသြင္သ႑ာန္ျဖစ္ေစတဲ့ ကြန္ကရစ္နံရံေတြနဲ႕ ထင္ထင္ရွားရွား ပါ၀င္တဲ့ ေကာင္းကင္က ဖန္တီးေပးလိုက္တာေၾကာင့္ အျပန္အလွန္ ထင္ဟပ္တဲ့ အလင္းနဲ႕အရိပ္တို႕ဟာ အန္ဒို႕လက္ရာေတြရ႕ဲ အားသာခ်က္ေတြ ျဖစ္တယ္၊ 

အန္ဒိုရ႕ဲ အျပင္ဖက္ဟင္းလင္းခြင္ေတြ (Exterior Spaces) မွာလည္း ေကာင္းကင္ဟာ အဓိကက်တဲ့ အစိပ္အပိုင္းပဲ၊ အန္ဒိုဟာ က်ဥ္းေျမာင္းေသးသြယ္တဲ့ ေျမေနရာ၊ ပံုသ႑ာန္မမွန္တတ္တဲ့ ေျမေနရာေတြကို အသက္၀င္လာေအာင္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္တာ ကၽြမ္းက်င္လွတယ္၊ အထူးသျဖင့္ ပံုသ႑ာန္မမွန္ၿပီး ေလွ်ာေစာက္တဲ့ ေျမေနရာေတြမွာ အေဆာက္အအံုဒီဇိုင္းကို ကၽြမ္းက်င္သပ္ယပ္စြာ ျပဳလုပ္တတ္တယ္၊  

သူဟာ ေျမေနရာေတြကို ဖတ္ကၽြမ္းတဲ့ေနရာမွာ ထူးျခားတဲ့ အၾကားအျမင္ရွိတယ္လို႕ ဆိုႏိုင္ပါတယ္၊ ေျမအေနအထား၊ ေနနဲ႕ အလင္းေရာင္ရႏိုင္မယ့္ ေနရာ၊ မိုးေရက်လာမယ့္ အေနအထား၊ ေရစီးဆင္းမယ့္ အေနအထား၊ အနီးက နံရံေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ တည္ရွိေနတဲ့ အေဆာက္အအံုေတြရ႕ဲ သက္တမ္း၊ ၿပီးေတာ့ လူေတြရ႕ဲ အသြားအလာ စတာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဆန္းစစ္တယ္၊ ေျမတခုလံုးကို သံုးဖက္ျမင္ အျမင္နဲ႕ၾကည့္ၿပီး ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္တယ္၊ ပုပ္ေနတဲ့ေနရာ သံုးမရတဲ့ေနရာရယ္လို႕ မရွိေအာင္ ဒီဇိုင္းစဥ္းစားတယ္၊ မိုးေကာင္းကင္ကို အေရးၾကီးတဲ့ သဘာ၀ အစိပ္အပိုင္းအျဖစ္ ထည့္သြင္းတယ္၊ 

တည္ေဆာက္တဲ့ စတြက္ခ်ာေတြ (Structure) ဟာ ဟင္းလင္းခြင္ေနရာ (Space)ေတြကို ထင္ရွားေစသလို ေနရာေတြကလည္း စတြက္ခ်ာေတြကို ထင္ရွားေစတယ္၊ ေျမေနရာ၊ စတြက္ခ်ာနဲ႕ ဟင္းလင္းခြင္ေနရာေတြဟာ အျပန္အလွန္အားျဖင့္ အသက္၀င္တဲ့ အသံုးခ်စရာေနရာ ျဖစ္လာေစတယ္၊ အန္ဒိုဟာ အတြင္းဟင္းလင္းခြင္၊ အျပင္ဟင္းလင္းခြင္ေတြကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေပါင္းစပ္ယက္လုပ္ႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္တယ္။ 

ေရးသားသူ။ ။ ဗိသုကာ ႏွစ္

No comments:

Post a Comment