ကၽြန္ေတာ္
ဗိသုကာဘာသာရပ္ကို ယူၿပီး အတန္းစတက္တုန္းက ဗိသုကာပညာဆိုတာ ဘယ္လိုမွန္း အေသအခ်ာမသိခဲ့ဘူး၊
ကၽြန္ေတာ္သိတာက ပံုဆဲြခ်င္တာပဲ။ အထူးသျဖင့္ အေဆာက္အအံုပံုေတြေပါ့၊
မႏၱေလးစက္မူတကၠသိုလ္မွာ
ဒုတိယႏွစ္မွာ ဗိသုကာအတန္းကို စတက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အထင္နဲ႕ အျမင္ အေတာ္ကြာေနတာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္၊
အတန္းစစခ်င္းမွာ ဘာအေဆာက္အအံုမွ မဆဲြရေသးဘူး၊
ဒုတိယႏွစ္တစ္ႏွစ္လံုးပဲ
စိတ္ကူးတဲ့ရာ ပန္းခ်ီလိုလို (ပန္းခ်ီဆဲြတာနဲ႕လဲ မတူဘူး) ပံုေတြပဲဆဲြရတယ္။ ဒုတိယႏွစ္ၿပီးကာနီးမွ
အမိုးမပါ၊ေနကာ အေဆာက္အအံုေလး ပထမဦးဆံုးစဆဲြရတယ္၊ အဲဒီအခါက်ေတာ့မွ “ေအာ္.. ငါတို႕တက္ေန၊
သင္ေနတာ ဗိသုကာ ပညာရပ္ ဟုတ္မွာပါေလလို႕ စိတ္ေအးခဲ့ရေတာ့တယ္။
ဗိသုကာပညာဆိုတာ
ဘာမွန္းမသိပဲ ယူခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္၊ တစ္ႏွစ္လံုးလံုး ဗိသုကာပညာနဲ႕ ဘယ္လို ပတ္သက္ေနမွန္း
ေရေရရာရာမသိပဲ လုပ္ခဲ့ရတဲ့ ပေရာ့ဂ်က္ေတြေၾကာင့္ ပင္ပန္းစိတ္ညစ္ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ
ဒီဇိုင္းမိတ္ဆက္နဲ႕ အေျခခံဒီဇိုင္း ကို သင္တဲ့ ဌာနမူးဆရာမၾကီးနဲ႕ အေျခခံပံုဆဲြဘာသာရပ္ကို
သင္ေပးတဲ့ဆရာမရ႕ဲ စိတ္ရွည္စြာ အေသးစိပ္သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးခဲ့လို႕ ဒီဇိုင္းဘာသာရပ္နဲ႕ေတာ့
ရင္းႏွီးခဲ့တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ အေျခခံပံုဆဲြ (Basic Drawing &
Descritive Geometry) သင္ရတာ ဆဲြရတာ အရမ္းပင္ပန္းခဲ့တယ္၊
ေန႕ေရာညေရာ
ဗိသုကာဌာနမွာ ေနၿပီး ဆဲြခဲ့ရတာေတြရွိတယ္၊ ညေတြမွာ ပံုဆဲြရင္ ဆရာမေတြအားလံုးလာၾကၿပီး
ကူေစာင့္ေပး၊ ျပေပးတယ္၊ ေကာ္ဖီနဲ႕မုန္႕ေတြေတာင္ ယူလာၿပီး ျပသေပးတယ္၊ ပင္ပန္းေပမယ့္ေပ်ာ္စရာေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႕ကိုသင္ခဲ့တဲ့ ဆရာမက ေဒၚခင္မာဏီပါ၊ သူကပံုမဆဲြခင္မွာ ခဲတံခၽြန္တာေတာင္
ဓါးကိုဘယ္လိုကိုင္၊ ဘယ္လိုစခၽြန္၊ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာထိခၽြန္ဆိုၿပီး အေသးစိပ္သင္ခဲ့တာပါ၊
အခုေတာ့ ဆရာမက ေဆးပင္စင္ယူသြားပါၿပီ။
ဆရာမၾကီး
ဘယ္ေလာက္ စကားေျပာေကာင္း စာသင္ေကာင္းသလဲဆိုရင္ သူသင္ေပးခဲ့တဲ့ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ
သင္ခန္းစာေတြကို တစ္ခါတည္း ဒိုင္ဂ်က္စ္လုပ္ႏိုင္ၿပီး သူေျပာျပတဲ့ နမူနာ၊ သူေပးခဲ့တဲ့
ဥပမာေတြနဲ႕အတူ အေတြးျဖန္႕က်က္ၿပီး “ေအာ္.. ဆရာမၾကီးေျပာတာ ဒီလိုပါလား၊ ဒါပါလား၊ ဒီေနရာအတြက္ပါလား၊
ဒီလိုသံုးရပါလား၊ ဒီလိုလုပ္ရပါလား… စသည္ျဖင့္ တခါတည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိသြားခဲ့တာမ်ားးပါတယ္၊
ဒါေပမယ့္ စာသင္အၿပီး အဲဒီအတြက္ ပေရာ့ဂ်က္တင္ဖို႕ ကိုယ္တိုင္ ပံုဆဲြရၿပီဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီတစ္ပတ္လံုး
လူေရာ စိတ္ေရာ ႏွစ္ၿပီး တျခားဘာမွ မလုပ္ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္ရတတ္တယ္။
တစ္ခါတေလမွာ
ဒီဇိုင္းတင္ရေတာ့မယ့္ေရွ႕ရက္အထိ ဘာအိုင္ဒီယာမွ မရေသးလို႕ ညတစ္နာရီေလာက္ မန္းခ်ယ္ရီအေဆာင္ေရွ႕
သီခ်င္းသြားဆိုရင္းနဲ႕ စိတ္ကူးရတတ္ၿပီး ညမအိပ္ပဲ ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ ဆဲြၿပီး တင္ခဲ့ရတာေတြေတာင္ရွိတယ္၊
အဲဒီ ဒီဇိုင္းက အမွတ္အမ်ားဆံုးရခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဗိသုကာဒီဇိုင္းေတြဟာ စိတ္လက္ေပါ့ပါးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
လုပ္ရင္ပိုၿပီး ထိေရာက္တယ္ဆိုတာသိခဲ့ရတယ္။
ဥပမာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ဟာ
ေစတီရံေတြအလည္မွာ Dominant ျဖစ္တယ္၊ ဒါေပမယ့္ ပတ္၀န္းက်င္ အေဆာက္အအံုေတြအလည္မွာ
Dominant ျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ဘုရားနဲ႕ အရံေစတီေတြ၊ ပတ္၀န္းက်င္က အေဆာက္အအံုေတြကို ကူးဆဲြမယ္ဆိုရင္
ဒါဟာေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မေရာက္ပါဘူး။
ေရႊတိဂံုေစတီဟာ
သူ႕ရ႕ဲပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘယ္လို Dominant ျဖစ္ေနတာလဲ၊ အေရာင္ေၾကာင့္လား၊ ဒါဆိုရင္ အဲဒီလို
အေရာင္နဲ႕ Dominant ျဖစ္ေနတဲ့ ပံုရိပ္တစ္ခုကို ေဖာ္ျပရမွာပါ။ ဒါမွမဟုတ္
Composition ေၾကာင့္လား၊ ေစတီၾကီးက အလည္မွာရွိၿပီး အရံေစတီေတြက ေဘးက ၀န္းရံထားလို႕လား၊
ဒါဆိုရင္လည္း အဲဒီလို ဖြဲ႕စည္းပံုရွိတဲ့ ပံုရိပ္တခုနဲ႕ ေဖာ္ျပရမွာပါ။ ဒါ့အျပင္ အျမင္ေၾကာင့္လား၊
အရြယ္အစားနဲ႕ ထုထည္ေၾကာင့္ Dominant ျဖစ္တာလား၊ သူ႕ရ႕ဲ Profile Shape နဲ႕လား၊ စတဲ့
အေျခခံဒီဇိုင္းစည္းမ်ဥ္းေတြနဲ႕ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ တင္ျပရမွာပါ။
အဲဒီလိုနဲ႕
အေျခခံဒီဇိုင္းအစိပ္အပိုင္းေတြနဲ႕ အေျခခံဒီဇိုင္းစည္းမ်ဥ္းေတြကို အေျခခံဒီဇိုင္းေတြကို
ဒုတိယႏွစ္ တစ္ႏွစ္လံုး ဒီဇိုင္းပေရာ့ဂ်က္ေတြလုပ္ခဲ့ရတယ္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။
ဒုတိယႏွစ္ၿပီးခါနီးမွာေတာ့
အေဆာက္အအံုလို႕ဆိုႏိုင္တဲ့ Sun Shelter Project ကိုဒီဇိုင္းလုပ္ခဲ့ၾကရတယ္၊ Sun
Shelter ဆိုတဲ့အတိုင္း အခ်ိန္အတိုင္းအတာတခုမွာ တစံုတေယာက္ကို ေနဒဏ္ကေန ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ဖို႕အတြက္ပါပဲ၊
အမိုးရယ္ အကာရယ္လို႕ခဲြျခားၿပီး ဒီဇိုင္းလုပ္စရာမလိုပါဘူး၊ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း မွာလုပ္ရတဲ့
Sun Shelter ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ေပါ့၊ သူတို႕အားလပ္ခ်ိန္မွာ ဘယ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာ
ဘာေတြလုပ္တတ္ၾကလဲ၊ စာဖတ္ဖို႕လား၊ စုေ၀းစားေသာက္ဖို႕လား၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေနက ဘယ္လိုအရပ္ကေန
ဘယ္ေလာက္ေစာင္းၿပီး ပူေစလဲ၊ သူတို႕အတြက္ အသံုးျပဳႏိုင္ဖို႕ စဥ္းစားၿပီး ေနမပူတဲ့
Space တခုကို ဖန္တီးေပးဖို႕၊ ေနကာေပးႏိုင္ဖို႕ Structure တခုကို ဒီဇိုင္းလုပ္ေပးရတာမ်ိဳးပါ၊
ေနကာဖို႕ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ သတိထားရမွာက ေနက အေပၚတည့္တည့္က အၿမဲပူ ေနတာမဟုတ္ဘူး ဆိုတာပါ၊
ကိုယ္အသံုးျပဳမယ့္ အခ်ိန္ေပၚတည္ၿပီး ေျပာင္းေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္အမိုးပါခဲ့ရင္
အရိပ္က အမိုးေအာက္တည့္တည့္မွာ ရွိေနခ်င္မွရွိေနမွာပါ၊ အမိုးေအာက္မွာ အရိပ္မရႏိုင္ပဲ
Space ကို လုပ္ထားေပးမယ္ ဆိုရင္ အသံုးတည့္တဲ့ ဒီဇိုင္းျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေနရိပ္ရႏိုင္မယ့္
ေနရာေတြကိုသာ အသံုးျပဳၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီေနရာေတြမွာ ၾကမ္းခင္းဒီဇိုင္းလုပ္ေပးဖို႕လိုရင္
လုပ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြက ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းသားဘ၀က
နားလည္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့တာေတြပါ၊ အဲဒီေနာက္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာေတာ့မွ ေက်ာင္းသားေတြကို
ျပန္သင္ေပးရတဲ့အခါ ေက်ာင္းသားေတြကို ဒီဇိုင္းဆိုတာကို ဘယ္လို သင္ေပး ရမယ္ဆိုတာ စဥ္းစားမိသြားတာပါ။
ဒီဇိုင္း Theme တခုကို ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္လို ခံစား နားလည္ေစမလဲ ဆိုတာကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးၿပီး
အဲဒီနားလည္ထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ပံုတခုအေနနဲ႕ ျပန္ေဖာ္ျပႏိုင္ဖို႕အတြက္ Design
Principles ေတြကို အဓိကေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးခဲ့တာ ဆိုတာကို နားလည္သြားခဲ့ရျခင္းပါ။
ေရးသားသူ။
။ ဗိသုကာ တစ္
No comments:
Post a Comment