လူအမ်ားစုအတြက္ေတာ့
အိမ္ေလးတလံုးကို ဒီဇိုင္းလုပ္တာ သာမာန္ေလာက္ပဲျဖစ္မယ္၊ လြယ္ကူေကာင္းလြယ္ကူႏိုင္မယ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက အျခားအေဆာက္အအံု အမ်ိဳး အစားေတြကိုပဲ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္
လုပ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး အိမ္ဒီဇိုင္းနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အားနည္းခဲ့တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိႏွင့္ၿပီးသားအိမ္ေတြရ႕ဲ
လႊမ္းမိွဳးမူကို အလြန္အမင္းခံခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႕ေတာ့ ဒါဟာ အင္မတန္ ခက္ခဲ့တဲ့
ဒီဇိုင္းတခုပါပဲ။
အဲဒီလိုနဲ႕
ရစ္ခ်တ္မီယာ (Richard Mier) ရ႕ဲ Church 2000 (Jubilee Church) လိုဒီဇိုင္းေတြ၊ တာဒါအိုအင္ဒို
(Tadao Ando) ရ႕ဲ အိမ္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ရစ္ခ်တ္ႏွ်ဴတာ (Richard
Neutra) ရ႕ဲ အိမ္ေတြ၊ အိုင္အင္ေပး (I.M.Pei) ရ႕ဲ ၾတီၾသေမၾတီထုသြင္ေတြ၊ ကိုၾကည့္ၿပီး
ကူးဆဲြ ေလ့က်င့္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
အိမ္တလံုးကို
Function ေျပလည္ရုံတခုထဲ မဟုတ္ပဲ အျမင္မွာလည္း ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ Appearance ရဖို႕
Expression ကို ေပးႏိုင္ဖို႕အတြက္ ေက်ာင္းၿပီးစတုန္းက အလုပ္အကိုင္ မည္မည္ရရ မရွိပဲ
အိမ္ဒီဇိုင္းေတြပဲ ႏွစ္နဲ႕ခ်ီ ေလ့က်င့္ေရးဆဲြေနခဲ့ရတယ္။
•အိမ္တလံုးကို
ၾကည့္လိုက္ရင္ Solid ဆိုတဲ့ Effect ရဖို႕ တံခါးေတြနဲ႕ အျခား အဖြင့္ ( Opening) ေတြကို
အျပင္က မျမင္ရေအာင္ ဒီဇိုင္းလုပ္တာမ်ိဳး။
•ေက်ာင္းမွာ
သင္ခဲ့ရတဲ့ ဒီဇိုင္း Elements ေတြထဲက Plane ဆိုတဲ့ Effect ကို ေပးတဲ့ အိမ္ပံုစံ တခုရဖို႕
အမိုးေတြ ၾကမ္းခင္းေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေဖ်ာက္ၿပီး နံရံခ်ပ္ေတြကို ဦးစားေပးၿပီး၊
နံရံေတြ တခုနဲ႕တခု ဆက္တဲ့ေနရာမွာ Box Effect ျဖစ္မသြားေအာင္ ဂရုတစိုက္ စဥ္းစားရင္း
ပံုစံလုပ္ခဲ့တာမ်ိဳး၊
•အျပင္နံရံေတြကို
တတ္ႏိုင္သမွ် ေမးမွိန္ေအာင္ လုပ္ၿပီး ၾကမ္းခင္းနဲ႕ အမိုးေတြကိုပဲ ထင္ရွားေအာင္ ဒီဇိုင္းလုပ္၊
အေရးၾကီးတဲ့ အတြင္းပိုင္းက နံရံ အခ်ိဳ႕ကိုပဲ Solid Wall ေတြ ေပးခဲ့တာမ်ိဳး၊
•အမိုးနဲ႕
ၾကမ္းခင္းေတြကို Plane ေတြအျဖင့္ ထင္ရွားေစေအာင္လုပ္ၿပီး နံရံေတြကို အမိုးနဲ႕ ၾကမ္းခင္းၾကား
ဆက္စပ္တဲ့ Design Element ေတြအျဖစ္ သံုးၾကည့္ခဲ့တာမ်ိဳး၊
•အတန္းထဲမွာ
သင္ခဲ့ရတဲ့ Box ေတြ Plane ေတြအျပင္ Line ေတြကိုပါ စံုေအာင္ သံုးၿပီး အနည္းငယ္ ပိုအႏုစိပ္တဲ့
ဒီဇိုင္းမ်ိဳး၊ ဒါ့အျပင္
•အနည္းငယ္
ေပါ့ပါးဟန္ရွိတဲ့ တိုင္ေတြနဲ႕ ၾကမ္းခင္းေတြ၊ အမိုးေတြကို ဦးစားေပး ဒီဇိုင္းလုပ္တာမ်ိဳး
စသည္ျဖင့္ အိမ္ရ႕ဲ အဂါၤရပ္ေတြျဖစ္တဲ့ အမိုးေတြ၊ နံရံေတြ ၾကမ္းခင္းေတြ၊ တိုင္ေတြကို
ေက်ာင္းမွာ သင္ရတဲ့ Box ေတြ Plane ေတြအျပင္ Solid ေတြ Void (Opening) ေတြ Line ေတြနဲ႕
အစားထိုးၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳး ေလ့က်င့္ဒီဇိုင္းလုပ္ခဲ့တယ္။
Church 2000, Richard Mier
အဲဒီလို ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ၾကာေအာင္
ေလ့က်င့္ခဲ့ၿပီးတဲ့အခါမွာ အိမ္တစ္လံုးကို ဘယ္လို Effect မ်ိဳးလိုခ်င္ရင္ ဘယ္လို
Design Element ေတြနဲ႕ ဘယ္နည္းေတြ သံုးၿပီး လုပ္ရမယ္၊ ၿပီးေတာ့ Design element ေတြ
တခုနဲ႕တခု ဘယ္လို တဲြဆက္ အသံုးျပဳရမယ္ဆိုတာေတြကို အေတာ္ေလး နားလည္လာခဲ့ပါတယ္။
(၂၀၀၀) ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ
ေက်ာင္းဆရာ ၀င္လုပ္ျဖစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ အိမ္တစ္လံုး ဒီဇိုင္းလုပ္ရာမွာ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တဲ့
အျခား သေဘာတရားေတြ အေၾကာင္း ပိုသိလာခဲ့တယ္။
အိမ္တစ္လံုးမွာ
ပါ၀င္ေနက် အေျခခံလိုအပ္တဲ့ Functional Requirement ေတြနဲ႕ အမိုး၊ နံရံ၊ အခင္း၊ အဖြင့္
(opening) ဆိုတဲ့ အေျခခံ အေဆာက္အအံုအဂါၤရပ္အျပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ရာသီဥတု ဒဏ္က ကာကြယ္ေပးႏိုင္ဖို႕နဲ႕
ပတ္၀န္းက်င္ကေန လံုၿခံဳမူ (privacy) ေပးႏိုင္ဖို႕ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရတဲ့ (design
elements) ေတြ၊ လူေတြရ႕ဲေန႕စဥ္ဘ၀ေတြကို စက္ရုပ္ေတြလို ပံုသြင္းထားသလို ဒီအခန္းမွာထိုင္၊
ဒီအခန္းမွာစား၊ ဒီအခန္းမွာအိပ္ဆိုတဲ့ အခန္းေတြနဲ႕ ဖဲြ႕စည္းထားတာအျပင္ အေျခခံလုပ္ရမယ့္
အလုပ္ေတြထက္ပိုတဲ့ လူ႕စိတ္ကို ေက်နပ္မူေပးႏိုင္မယ့္ အလုပ္ေတြလုပ္ႏိုင္ဖို႕၊ လူေတြရ႕ဲ
စိတ္ကိုေျပာင္းလဲ ေက်နပ္မူ၊ ေဖ်ာ္ေျဖမူနဲ႕ သက္ေတာင့္သက္သာရွိမူ ေပးႏိုင္ဖို႕
Flexible ျဖစ္ေစမယ့္ Space ေတြနဲ႕ အဲဒီလို Space ေတြ ေပးႏိုင္မယ့္ (design
elements) ေတြ အေၾကာင္း။
အိမ္ဟာ
Luxury House ဆုိရင္ သူ႕မွာ ပါ၀င္သင့္တဲ့ ဇိမ္ခံပစၥည္းေတြနဲ႕ ဇိမ္ခံႏိုင္မယ့္ ေနရာ
(ဥပမာ ျမင္ကြင္းေကာင္းတဲ့ေနရာ၊ လြတ္လပ္တဲ့ Semi-Open Space ေတြကို ထည့္သြင္းႏိုင္ဖို႕အတြက္
ပံုမွန္လုပ္ေနက် Economy နဲ႕ Function ဦးစားေပးတဲ့ Compact Design ေတြအျပင္ ပိုၿပီး
လြတ္လပ္တဲ့ Planing Configuration/ Spatial Organization ေတြ အေၾကာင္း….. စသည္ျဖင့္ေပါ့။
အဲဒီလို အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ထက္ပိုတဲ့
(design elements) ေတြနဲ႕ Luxury House ေတြကို ဒီဇိုင္းေလ့က်င့္ရတာဟာလဲ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့
အေတာ့္ကို ခက္ခဲခဲ့တာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ ဒီဇိုင္းလုပ္တဲ့အခါမွာ ေဆာက္လုပ္စရိတ္
သက္သာေစဖို႕နဲ႕ တည္ေဆာက္ရတာ လြယ္ကူဖို႕ ဦးစားေပး စဥ္းစားတတ္တာ အက်င့္ပါေနလို႕ပါပဲ။
အဲဒီေတာ့ အပို ကုန္က်မယ့္ ေနရာ ဖန္တီးမူ အေဆာက္အအံုပစၥည္းေတြနဲ႕ ပိုၿပီး သပ္ရပ္ေအာင္၊
ၾကာရွည္ပိုခံေအာင္၊ ပိုစနစ္က်ေအာင္ လုပ္ရတဲ့ အေသးစိပ္ ဗိသုကာလက္ရာ (Architectural
Detailing) ေတြကို လုပ္ဖို႕အတြက္လည္း အမ်ားၾကီး ေလ့က်င့္ဖို႕ လိုအပ္ခဲ့ပါတယ္။
ေရးသားသူ။
။ ဗိသုကာ တစ္
No comments:
Post a Comment